Újra kerékpár építés – Monstercross építése II. rész

A kerékpár elkészült. Tűkön ülve vártam ezt a napot. Az ember izgul, ha valamit épít, készít milyen lesz, hogyan muzsikál. Elfogultak is az ember, ugyanakkor megpróbálok tárgyilagos is lenni a kis beszámolómban. Nehéz lesz ugyanakkor, még a 30km tesztkör hatása alatt vagyok…

Tudom, mivel oltottak az arckönyvben attól, hogy koskormányt teszek az ősmonti vázra nem lesz gravel… De ki mondta, hogy azt akarok…? Van becsületes neve, monstercross… Viccet félretéve a tervezett kerékpár megépült, ezzel mehetek terepen, aszfalton, dombon, lejtőn, hegyen, völgyön át, homokban, hóban, sárban, vagy éppen gravel utakon…De nem rohanok előre.

A festés félig kész volt az I. rész így fejeződött be. Volt egy megfolyás rajta, azt a részt újra csiszoltam és javítottam, majd matricáztam és lakkoztam.

A szín hozta az elvárást, fotózni nagyon nehéz, de az kit izgat, élőben nagyon jó, főleg ha olyan a megvilágítás. Második festésem, de elégedett vagyok.

Közben az összes alkatrész megjött, az Sram x1000 32 hajtómű helyett egy Deore Xt 34 fogas hajtóművet vettem, a többi, amit elképzeltem, Microshift M665 hátsó váltó, Microshift 11-42 hátsó fogaskoszorú (talán h113 a száma), Microshift XLE fékváltókarok, noname V-fék, Conti raceking 2.2 gumik, Mavic 221 kerékszett LX agyakkal, Funn G wide gravel kormány, BBB villanyak magasítót és 90mm – 17fokos stucni. Egyenlőre ülés a gyári, és az üléscső is. Amíg megtapasztalom bejön-e ez a bicaj használom így, és majd meglátom kell-e valamit cserélni, egyenlőre ennyi keret volt rá. Egy biztos, egy ugyanilyen felszereltségű bicaj boltban 2 de inkább 3szoros áron érhető el, mint amennyibe nekem van ez. Stucnit lehet cserélem kisebb szögűre, ülést Brooksra (nem bőr), ülés csövet zéró offsetes re, gondoltam… De erről majd később.

Váradi Feri barátom szerelte össze ismét a bringát, ahogy anno túrabicajt is, az alkatrészek vásárlásakor is sokat segített! Nagy kérdés volt, hogy canti vagy v-fék legyen…v-féket javasolta Feri, működik, de erről is később.

A 2020. augusztusában elkezdett szervezkedés most 2020. szeptember 25-én 64 küllő el és összesen 7 bár guminyomással a köppenyekben kigurult Váradi Feri műhelyének rámpáján. Alig vártam hazaérjek és átöltözzek, bringára pattanjak.

Tereppel kezdtem, M6 melletti szervízúttal, azaz egy jó kis gravel úttal. (Ezt rendszeresíteni fogom, jó kis utak ezek a bicajnak és s szemnek is, hisz nem a pálya felé nézve egyből a természetben vagyok) Addig 2km aszfalt úton tekertem el, már az elején feltűnt, hogy az út hibákat a 2.2 colos gumi nagyon jól korrigálja. Túrán 47es gumim van, ahhoz képest is óriási a különbség. Murvára érve megküldtem, a stabilitás hihetetlen volt. A gravelemmel igaz csak 37mm gumival ugyanitt mentem, a murvan csuszkált, főleg kanyarokban, egy-egy kő könnyen megdobta. A Conti raceking 2.2 collal semmi, nagyon durva érzés volt érezni az acélváz rugalmasságát, a gumi stabilitását. A Microshift fékváltókarok és hátsó váltó precizítása mellett nem tudok elmenni, hihetetlen. Karbon országútimon 105-ös szett van igaz nem az R7000-es, de ez ahhoz képest svájci óra. Tovább megyek, precizítása emlékeztet az Rc520 R7000-es 105-ös váltására. Persze ehhez kellett egy profi beállítás is 8köszi Feri ismét). Az XT 34 fogás hajtómű Deore csapágyakkal nagyon jó választás volt, a 32 fog kevés lett volna, illetve nagyon masszív, a fogkiképzés nagyon jó ezen a hajtóművön. Nagy tapasztalatom nincsen, de a szokásos fogakhoz képest ennek más a profilja. Elvégre egy kitűnő downhill hajtómű ez, ennek előnyeit kihasználom én is. A fékről még pár szó, sokat olvastam, hogy a fékváltókar csak canti féket kezel. Feri barátomnak volt noname v-fék szettje és azt mondta próbáljuk ki, nem sokat vesztünk vele, és csak modernebb a cantinál, ráadásul a kormány csőre a cantifék-bowdentartó felrakása nehézkes is lett volna. Nem mondom hogy a fékpofát majd nem cserélem ki jobbra, de maga a szerkezet és a fékhatás bőven elég, teljesen jó. Igaz csak 30 km-t mentem, amiből 8km (5. km-nél defekt, akáctüskétől) terep, 22km burkolt (de direkt szar) úton, és el kell mondjam, hogy a beállítás jónak, kényelmesnek tűnik, persze majd megyek hosszabban, de így elsőre sem stucnihoz, sem üléscsőhöz nem nyúlok. A kormány nagyon jó, hogy ilyen széles, fura volt ránézni, de mára már kifejezetten tetszik, a stabilitásról nem is beszélve. El kell mondjam a 34 11 fogaskerekekkel 33-35-ös sebességet kényelmesen GA1-es pulzusban tartósan tudtam tartani,  sajna pedálfordulat-szám mérőt nem tettem fel, de országutimon direkt kipróbáltam 34-11-el és 90-100 közötti pedálfordulattal tudtam menni igaz ott a gumi vékonyabb és nagyobb, de hozzávetőlegesen jó az érték.

És akkor lássuk az első utról készül képeket:

Ezt a kerékpárt biztosan nem csak terepen használom majd annyira tetszik az érzés rajta, de mivel elég jó áron lehet ma már gumikat kapni, az sem érdekel, ha ott jobban kopik. Elsősorban bikepacking túrákra készítettem, de nagyon úgy néz ki mindenhova is ezzel megyek, ha meg kell a sebesség majd átülök országutimra, bár nem mondanám ezt sem lassúnak a setuphoz képest meg főleg nem. Összegzésként én mindenkit csak biztatni tudok az építésre, nagy a kompatibilitás az időt és különböző bicajokat is figyelembe véve, eddig csak kettőt építettem, de nagy gondok nem adódtak akkor sem, ha egy ősmonti vázra raktam fel modern alkatrészeket.

 

Leave A Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük