Újra kerékpár építés – Monster cross építése I. rész

Nem gondoltam hogy ilyen hamar újabb kerékpárt építek. Az előzményekről röviden annyit, hogy itt a honlapomon látott gravel kerékpáromat eladtam, igazából nem volt vele bajom, de nem használtam, mert ahova be tudtam menni vele oda a turakerékpárral is be tudtam menni, aszfalton meg lassú volt. Igy az országuti kerékpárom, ami időközben kapott egy magas peremes alu/karbon kerékszettet és egy könyöklőt, és az innen szintén ismert általam épített túrakerékpárom van jelenleg a flottában. Ami félig igaz, ugyanis időközben vettem egy Giant Terrago Cro mo vázat, egy ősmonti vázat, tehát e bejegyzés írásakor már egy 3. fél kerékpárom is van. Íme:

A váz egy 22 colos váz, 1-1 cm-rel nagyobb, mint a túrakerékpár vázam, természetesen 26-os kerekekkel, krómozott villával, és ami fontos 2.2 colos gumikat fogad (hátul akár 2.6ost is). Ez azért fontos, mert bár nem terveztem, de a Hungarian Divide 2020 teljesítménytúra (jövőre szeretnék rajta indulni) és az idei kevés de terepes túrám, továbbá mindaz a tény, hogy egyre veszélyesebb burkolt úton, közúton közlekedni sarkalt arra, hogy egy a gravelnék több, de fat bikenál kevesebb kerékpárt építsek, amit mint megtudtam monster crossnak hívnak, divatoznak manapság. Na én nem ezért hívom így, mert követem a divatot, engem épp nem érdekel mi a neve, de így bárki rá tud keresni a neten mi is ez. Az építés mellett azért is döntöttem, mert kisfiam egyre inkább kerékpározik hála istennek, most lesz 4 éves, de elég jól bírja és szereti is. Felénk minden homokos, kisfiam jóideig nem engedem közútra, így a közös túránk is ilyen körülmények között történik majd. Minden indokolja e kerékpár építését, a kihívásról nem is beszélve. Nagyon leegyszerüsítve egy 1×10 vagy 1×11, sőt 1×12-es hajtással ellátott gravel kerékpár ez is, csak annyi a különbség, hogy jóval szélesebb gumit fogad a váz, illetve a kormány hajlása is joval nagyobb fokú a sima gravelnél. A kiemelt képen láthattok egy ilyen kerékpárt, ezt szeretném elérni a most beszerezett kerékpárból, mind színben, mind felszereltségben márkától független, és persze nem tárcsafékkel. Amúgy a tárcsafék is megoldható lett volna, 30eft-ért felheggesztik garanciával az ősmonti vázra is, de ebbe nem mentem bele, majd talán egyszer… A vázzal egyidejűleg a szín és a konkrét elképzelés is megvolt. A kiszemelt szín színkódjának felkutatása utána a festék beszerzése már meg is történt.

Az alapozó, az alapszín, a gyöngyház szín és a 2K lakk már meg is van, nagyon jól fog mutatni a vázon. Könnyebbség lesz, hogy mig a másik vázon sok hiba volt, addig ez a váz hibátlan, nem kell fémig lemarnom a gyári festést.

A festéken kívül már megvan a kerékszett is, Mavic 221 szegecselt duplafalu felni, és a kormány is, ami egy különlegesség, Funn G wide 480mm és extra kihajlása van, ezáltal terepen stabilabb, ez is egy jellemzője gravelhez képest ennek az iránynak. Ezekről is náhány kép:

A gumiköppeny Continental Race King lett 2.2 colos, a sima performance, ha nagyon muszáj majd defektvédő szalagot rakok belülre, megnézzük ez az alap mit tudo, 5400 Ft volt, jókat olavstam róla. A képeke kritikus pont a nagyjáboli ülésbeállításhoz a kormány állása, azaz milyen villanyak magasítot és főleg milyen stucnit vegyek. Ehhez segítségül fából gyorsan összemókoltam egy állítható tartót, hogy lássam, így már meg is van, hogy kb 6 cm-t kéne kiállni a villanyak hosszabbítónak és olyan 9cm hosszú stucninak-17-18 fokban kellene állnia ahhoz, hogy a nekem legjobban tetsző beállítást elérjem. Ez optikailag is talán a legjobb, illetve az országuti kerkpáromhoz képest kényelemben is ez lesz a legjobb, de a magassággal és stucni forgatással ég sokat tudok játszani. A 9cm hosszal pedig éppen az üléscső és a kormány között 70cm a távolság mint az országutimon. Egyenlőre az ülés az lesz amit vette a vázzal, majd egy Brooks all weather a cél. Jelenleg itt tart a projekt, festeni egy héten belül lefestem, az 1×10 11-42 sor, a hátsó váltó, a hajtás Sram x1000 32 és a fékváltókarok kb. két héten belül érkeznek, ahogyan a villanyak hosszabbító és stucni is. A kerékpáron majd váztáska, kormánytáska és nyeregtáska lesz, bikepacking túrákra biztosan ezzel megyek.

Idő közben a festéssel félig készen vagyok matricázás és lakkozás mág hátra van, de addig is módosítottam a bejegyzésem ezzel a pár képpel:

Várom, hogy kész legyen és akkor majd beszámolok a tapasztalatokról. Akit érdekel keresse a II. részt is a kerékpár építésről.