Egy túrakerékpár születése – 2. rész

Az előző részben a kerék szegecseinek a rozsdátalanításánál hagytam abba az írást, mert ténylegesen is addig jutottam a munkával. Folytattam a kerék rendbetételével, felniszalag cserével, új belső és külső gumi felszerelésével. Szeretem ezt a gumit, gravellemen is ez a típus van fenn, nagyon jó a gördülési ellenállása, és nagyon tetszetős gumi, a fényvisszaverő felület miatt KRESZ kompatibilis, és tényleg jól látszik messziről. Érdekesség, hogy sikerült hozzájutnom fele árban ehhez a 47mm széles gumihoz, mint ami az outimon van fenn 28mm széles, ugyanakkor súlyban ugyanannyi! 495 gramm. Ez a hajtógatós gumi előnye, illetve ez kifejezetten extra light verzió. Az ára 3000 ft volt újonnan boltból! Ez nagyon baráti, lehet elég lett volna a 37 vagy 42 mm túrázni, de ezzel szerintem jobban jártam, ugyanakkor súlyban sokkal könyebb vagyok. Optikailag pedig egy MTB jellegű bicajhoz jobban is megy.

A szín teljes száradás után következett a matrica felragasztása, mivel sikerült találnom végre egy dekor céget, aki nem sok pénzért megcsinálta nekem átlátszó matricára az általam készített feliratokat. A szín elvileg ezüst, fekete kerettel, de ez a fajta eljárás nem nagyon engedi érvényesülni a betűk színét a vázon, amit amúgy annyira nem is bánok, nem szerettem volna nagyon feltűnő feliratos kerékpárt. Csak be kell majd mennem túrákon boltokba! 🙂 A felragasztás több videó megnézése, praktikák ellesése után elég jól sikerült, nem maradt levegős és gyűrött sehol sem a matrica, egyenes lett és szimmetrikus a vázcsövek két oldalára ragasztása esetén. A telo feliratában egyébként a “Rock” felirat fényvisszaverős, ami praktikus és jól is néz ki. A matricák felragasztása után rögtön nekikezdtem a lakkozásnak, a színnél már említett cégtől szereztem be 2K lakkot, elvileg a próba során ezt a fajta matricát nem dobta le a váz, így bátran álltam neki, nem is gondolva arra, hogy esetleg baj lehet. Az első réteg felvitele után hála istennek minden rendben volt, sem a lakk nem folyt meg sem a matrica ne jött le. Kapott még 3 réteget a váz biztos ami biztos alapon. A lakkozás után a képeken is látszik a csillogás a “csupán” színezett felülethez képest. Azaz szebb és tartósabb is lakkal a kerékpár. Nézzük a képeket, szerintem ezek önmagukért beszélnek.

Persze akárhogy vigyáztam 2 helyen megsérült a friss lakk és festés, de ezek nagyon kis helyen látszódnak, javítottam, valószínű, aki ránéz vagy még esetleg alaposabban megnézi sem biztos, hogy észreveszi. Mindent egybevetve első kerékpár festésem és matricázásom ellenére nem lett rossz, ugye van az a mondás, hogy az elsőt az ellenségednek, a másodikat a barátodnak és a harmadikat készítsd, építsd magadnak…Az elsőt is nyugodt szívvel építem magamnak jelen esetben. Remélem tartós is lesz, mondjuk én alapból nagyon háklis vagyok a kerékpáromjaimra, minden kis proszemre vigyázni fogok rá, így garantált a hosszú élettartam. Az üléscsőszorítot rárakva hamar rájöttem ott is megsértettem a festéket a bilinccsel, képes voltam újra lefesteni azt a részt és le is lakkoztam, a feliratok matrica anyagából pedig ragasztok oda egy csíkot, ne közvetlen a lakkal érintkezzen a bilincs. Összeraktam a kormánycsapágyat is, a villa még nincs összerakva, de egy kép erejéig összeállítottam a kerékpárt. Meglepően jó lett az összkép. Talán a kormányon emelek majd, a villanyak úgyis rövid, veszek egy villanyak hosszabbítot és akkor elég magas lesz a kormány is. Este rákerült a V fék is, egyenlőre csak összegumizva. Ha minden igaz ma este elindulok a végleges összerakás rögös útján is, kívánom magamnak, hogy minden rendben legyen. 🙂

Sokminden nincs még fenn a képeken a bringán, így az összkép még várat magára, de azért már adja magát. Nagyon várom milyen lesz vele túrázni, bár azt gondolom kényelmes lesz és nagy élmény. Az összkép azért sem lehet még végleges, mert megrendeltem rá a sárvédőket és az első csomagtartót, a hátsó már megvan, de a sárvédő felrakása előtt nem akartam bajlódni vele. SKS sárvádőket rendeltem, jó a tapasztalat, továbbá a hátsó csomagtartó btwines lesz, Crosso táskámmal kompatibilis és jó kontrukció, szint van belőle már egy a gravellemen, előre pedig szem hiányában Acor csomagtartót rendeltem V fék és bilincs felfogatási kombóval. Külön meg kell említenem, eddig el sem hiszitek mi volt a legnehezebb munkarész a kerékpáron… A pillangó kormányra a markolat felhúzása! Megszenvedtem vele, konkrétan újra le kellett tusolnom annyira megizzasztott. Hiába szappanos vizeztem én ezerrel, volt egy pont, amin nagyon nehezen lehetett áttolni. De nem fogott ki rajtam és készen lett ez is.

A háttérben egyébként látszik mennyit gyakoroltam a festékszóróval… 🙂 Persze azért sok benne a pisztoly átmosás és ürítésből származó nyom is. Összességében úgy alakulnak a dolgok, ahogy elterveztem, talán kicsit könnyebb is volt, mint amire számítottam, igaz még az összeszerelés most jön, de ott szakember segítségét megkapom. Mai napon este viszem a biciklit darabokban, itinert kapok és egy két dolgot biztosan együttesen rakunk fel rá. A harmadik részben már remélhetőleg a kész kerékpárt mutatom be, a 4. részben meg talán már az első ezzel letekert túrámat és tapasztalataimat.